;

ØNSKE OM Å FORMIDLE

Brødrene Loewe hadde et ønske om å formidle. Og formidle fikk de gjort, i nedgangstider, og under en krig. De begynte med radioapparater, var driftige og svært opptatt av teknologi. så da fjernsynsteknologien kom på banen var dette noe de ville at folket skulle få ta del i.

Så det veldig få vet, er at så tidlig som i 1931 lanserte de det første fjernsynet for kommersielt bruk. Nå kunne folk se fjernsyn i sitt private hjem.

Hadde dette vært to ordinære brødre hadde det nok sluttet her, som en kjedelig industribedrift som hadde takket for seg sakte men sikkert rundt midten av 1940-tallet. Sånn gikk det heldigvis ikke, for disse brødrene ville noe, de etterstrebet kvalitet! Denne iveren var så stor at den smittet over på alle rundt dem, i jobbsammenheng, og privat. Krigen tvang dem ut av Berlin, hvor de til nå hadde hatt sitt virke, og de valgte den pitoreske landsbyen Kronach, hvor de har vært siden 1948.

Arven etter brødrene er tydelig den dag i dag, på fabrikken, og hos ledelsen. Man kan formerlig føle dette ustanselige ønske om kvalitet, og nyvinning. For å ta noen eksempler fra museet på fabrikken; Verdens første farvefjernsyn fra 1967, Europas første farvefjernsyn med stereolyd fra 1981 og verdens første “smart-TV” fra 1998!

Resultatet er åpenbart, teknikk fører til forsprang, og dette vil nok alle som noensinne har eiet en Loewe-tv kunne bekrefte.

Krystallklare bilder, farvedynamikk, og en svart som oppfattes som en korrekt svart er bare noen av de atributtene de vil fortelle deg om.